Kérjük, először adja meg céges adatait, majd válassza ki azon tevékenységeket, amelyekre tevékenységi engedéllyel rendelkeznek.
A vállalkozó kivitelező az általa vállalt építőipari kivitelezési tevékenység körében okozott kár megtérítésére köteles felelősségbiztosítási szerződést kötni. A felelősségbiztosítási szerződés a vállalkozó kivitelező javára – szerződőként – más személy is megkötheti, ebben az esetben a felelősségbiztosítási szerződés biztosítottjaként a vállalkozó kivitelezőt kell nevesíteni.
Építőipari kivitelezési tevékenységet – a Méptv. 188. § (4) bekezdésében foglaltakon túlmenően – a vállalkozó kivitelező akkor vállalhat, ha rendelkezik a kötelező kivitelezői felelősségbiztosítással.
Kivitelezők esetében az érintett TEAOR számok: 41-43 TEAOR: 4110 Épületépítési projekt szervezése, 4120 Lakó- és nem lakó épület építése, 4211 Út, autópálya építése, 4212 Vasút építése, 4213 Híd, alagút építése, 4221 Folyadék szállítására szolgáló közmű építése, 4222 Elektromos, híradás-technikai célú közmű építése, 4291 Vízi létesítmény építése, 4299 Egyéb m. n. s. építés, 4311 Bontás, 4312 Építési terület előkészítése, 4313 Talajmintavétel, próbafúrás, 4321 Villanyszerelés, 4322 Víz-, gáz-, fűtés-, légkondicionáló-szerelés, 4329 Egyéb épületgépészeti szerelés, 4331 Vakolás, 4332 Épületasztalos-szerkezet szerelése, 4333 Padló-, falburkolás, 4334 Festés, üvegezés, 4339 Egyéb befejező építés m. n. s.,4391 Tetőfedés, tetőszerkezet-építés, 4399 Egyéb speciális szaképítés m. n. s..
A felelősségbiztosításnak fedezetet kell nyújtania az építőipari kivitelezési tevékenységre vonatkozó szakmai előírások, szabályok és a kivitelezési szerződésben foglalt rendelkezések megszegésével összefüggésben okozott olyan – személyi sérüléses és dologi – károkra, valamint e károkkal összefüggésben bekövetkezett személyi sérüléses nem vagyoni sérelmekre tekintettel felmerülő sérelemdíjakra, mely károk megtérítéséért a vállalkozó kivitelező jogszabály szerint kártérítési felelősséggel tartozik, a sérelemdíjak tekintetében fizetési kötelezettséggel tartozik.
Igen! A felelősségbiztosításnak ki kell terjednie a biztosított vállalkozó kivitelezővel munkaviszonyban, munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban álló személyek, valamint az építőipari kivitelezői tevékenység és szolgáltatás teljesítése érdekében igénybe vett alvállalkozók tevékenységéből eredő olyan károkra, amelyekért a biztosított vállalkozó kivitelezőt kártérítési felelősség terheli.
A jelenlegi szabályozás szerint 2025.01.15-től minden cégnek rendelkeznie kell ilyen típusú felelősségbiztosítással.
A vállalkozó kivitelező a felelősségbiztosítási szerződés megkötését követő 8 napon belül tájékoztatja az MKIK-t a felelősségbiztosítási szerződés megkötéséről a fedezetet igazoló dokumentum (biztosítási kötvény) egy másolati példányának megküldésével.
Igen. A kivitelezői szerződésnek tartalmaznia kell a kötelező kivitelezői felelősségbiztosítás kötvényszámát és a biztosító nevét, elérhetőségét vagy a kivitelező nyilatkozatát arra vonatkozóan, hogy a kötelező felelősségbiztosítással legkésőbb az építési munkaterület átadásakor rendelkezni fog.
Az építési munkaterület nem adható át a fővállalkozó kivitelező részére, az e-főnapló nem nyitható meg, és az építőipari kivitelezési tevékenység nem kezdhető meg ha a fővállalkozó kivitelező nem rendelkezik a kötelező kivitelezői felelősségbiztosítással.
Ha a felelősségbiztosítási jogviszony valamilyen oknál fogva megszűnik, a biztosító ezt a tényt és a megszűnés időpontját a megszűnéshez vezető ok felmerülését követő 15 napon belül jelzi a Magyar Kereskedelmi és Iparkamarának (a továbbiakban: MKIK).
Az MKIK legalább évente egyszer ellenőrzi, hogy a vállalkozó kivitelező rendelkezik-e felelősségbiztosítással.
Az MKIK megtiltja a szakmagyakorlási tevékenység folytatását a felelősségbiztosítási szerződés megkötéséig, de legfeljebb hat hónap időtartamra, ha megállapítja, hogy a vállalkozó kivitelező nem rendelkezik az e rendeletnek megfelelő tartalmú és fedezetű kötelező kivitelezői felelősségbiztosítással, és ezzel egyidejűleg – a nyilvántartási szám hatálytalanítása mellett – törli a vállalkozó kivitelezőt a nyilvántartásból, ha szerződéskötési kötelezettségének a ca) alpont szerinti megtiltás alatt sem tesz eleget.
Vélhetően nem! E rendeletnek a Módr3.-mal megállapított 21/B–21/G. §-ában foglalt kötelező kivitelezői felelősségbiztosítással a vállalkozó kivitelezőnek 2025. január 15-től kell rendelkeznie, azzal, hogy 2025. január 15-e után is fenn kell tartani azt a lakóépület építésének egyszerű bejelentéséről szóló 155/2016. (VI. 13.) Korm. rendelet 6/A. § (1) bekezdése szerinti felelősségbiztosítást, amely olyan építőipari kivitelezési tevékenységre vonatkozik, amelyre az e rendelet szerinti felelősségbiztosítás nem nyújt fedezetet. Eddig az időpontig az e rendeletnek a Módr3.-mal módosított 5. § (6) bekezdés b) pontját nem kell alkalmazni.
A tervező a tervezési szerződésben vállalt valamennyi tervezői szolgáltatás körében okozott kár megtérítésére köteles felelősségbiztosítási szerződést kötni. A felelősségbiztosítási szerződést a tervező javára – szerződőként – más személy vagy a tervezőt foglalkoztató cég is megkötheti, ebben az esetben a felelősségbiztosítási szerződés biztosítottjaként a tervezőt kell nevesíteni.
A szakmagyakorlási tevékenység feltétele, hogy az Ügyfél rendelkezzen építészeti-műszaki tervezési tevékenység esetén a kötelező tervezői felelősségbiztosítással.
Tervezők esetében az érintett TEAOR számok: 71 TEAOR: 7111 Építészmérnöki tevékenység, 7112 Mérnöki tevékenység, műszaki tanácsadás, 7120 Műszaki vizsgálat, elemzés.
A felelősségbiztosításnak fedezetet kell nyújtania a tervezési szakmai előírások, szabályok és a tervezési szerződésben foglalt rendelkezések megszegésével összefüggésben okozott olyan – személyi sérüléses és dologi – károkra, valamint e károkkal összefüggésben bekövetkezett személyi sérüléses nem vagyoni sérelmekre tekintettel felmerülő sérelemdíjakra, mely károk megtérítéséért a tervező jogszabály szerint kártérítési felelősséggel tartozik, a sérelemdíjak tekintetében fizetési kötelezettséggel tartozik.
Igen! A felelősségbiztosításnak ki kell terjednie a biztosított tervezővel munkaviszonyban, munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban álló személyek, valamint a tervezői szolgáltatás teljesítése érdekében igénybe vett alvállalkozók tevékenységéből eredő olyan károkra, melyekért a biztosított tervezőt kártérítési felelősség terheli.
A jelenlegi szabályozás szerint 2025.01.15-től minden cégnek rendelkeznie kell ilyen típusú felelősségbiztosítással.
Igen. A tervezői szerződésnek tartalmaznia kell a tervező nyilatkozatát arra vonatkozóan, hogy kötelező tervezői felelősségbiztosítással rendelkezik, a kötelező tervezői felelősségbiztosítás kötvényszámát, a biztosító nevét és a tervezési szerződés mellékleteként a fedezetet igazoló dokumentumot (biztosítási kötvény).
A tervezőt nyilvántartó területi kamara legalább évente egyszer ellenőrzi, hogy a tervező rendelkezik-e felelősségbiztosítással.
Ha a felelősségbiztosítási jogviszony valamilyen oknál fogva megszűnik, a biztosító ezt a tényt és a megszűnés időpontját a megszűnéshez vezető ok felmerülését követő 15 napon belül jelzi a Magyar Építész Kamarának vagy a Magyar Mérnöki Kamarának, amely erről tájékoztatja a szakmagyakorlót nyilvántartó területi kamarát.
A területi kamara titkára a Méptv. 178. § (5) bekezdés a) pontja szerinti szankciót tartalmazó döntésében megtiltja a szakmagyakorlási tevékenység folytatását ha megállapítja, hogy a szakmagyakorló nem rendelkezik kötelező tervezői felelősségbiztosítással, a felelősségbiztosítási szerződés megkötéséig, de legfeljebb hat hónap időtartamra.
Vélhetően nem! E rendeletnek a Módr2.-vel megállapított 8/A. alcímében foglalt kötelező tervezői felelősségbiztosítással a tervezőnek 2025. január 15-től kell rendelkeznie, azzal, hogy 2025. január 15-e után is fenn kell tartani azt a lakóépület építésének egyszerű bejelentéséről szóló 155/2016. (VI. 13.) Korm. rendelet 6/A. § (1) bekezdése szerinti felelősségbiztosítást, amely olyan építőipari kivitelezésre vonatkozik, amelyre az e rendelet szerinti felelősségbiztosítás nem nyújt fedezetet.
A jogszabály megkülönbözteti, hogy valaki projekt alapon végez tevékenységet vagy határozatlan tartamú (jellemzően évente több projektet vállaló) szerződést szeretne kötni. Éves nettó jövedelem alatt a felelősségbiztosítás megkötését vagy a biztosítási évfordulót megelőző naptári év nettó jövedelmét kell érteni, amelyből le kell vonni az állami építési beruházások rendjéről szóló törvény hatálya alá tartozó állami építési beruházással összefüggésben végzett építőipari kivitelezési tevékenységből származó nettó jövedelmét.
Éves nettó árbevétel | Határozatlan (keret) szerződés esetén a biztosítási limit | Projekt alapú szerződés esetén a biztosítási limit |
100 millió Ft alatt | 20 millió Ft/kár | 20 millió Ft/kár 40 millió Ft/év |
100 millió Ft és 500 millió Ft között | 50 millió Ft/kár | 50 millió Ft/kár 100 millió Ft/év |
500 millió Ft és 2 milliárd Ft között | 100 millió Ft/kár | 100 millió Ft/kár 200 millió Ft/év |
2 milliárd Ft és 10 milliárd Ft között | 150 millió Ft/kár | 150 millió Ft/kár 300 millió Ft/év |
10 milliárd Ft felett | 200 millió Ft/kár | 200 millió Ft/kár 400 millió Ft/év |
Éves nettó árbevétel | Határozatlan (keret) szerződés esetén a biztosítási limit | Projekt alapú szerződés esetén a biztosítási limit |
20 millió Ft alatt | 10 millió Ft/kár | 10 millió Ft/kár 20 millió Ft/év |
20 millió Ft és 100 millió Ft között | 20 millió Ft/kár | 20 millió Ft/kár 40 millió Ft/év |
100 millió Ft és 1 milliárd Ft között | 50 millió Ft/kár | 50 millió Ft/kár 100 millió Ft/év |
1 milliárd Ft felett | 100 millió Ft/kár | 100 millió Ft/kár 200 millió Ft/év |
A DAMArisk Biztosítási Alkusz Kft. három, a magyar piacon kiemelkedő teljesítményt nyújtó, sikeres alkuszcég összeolvadásából jött létre. A három cég, azaz az Amblen Kft., a Dárius Kincse 2001 Kft. és a Monday Insurance Brokers Kft. által kezelt biztosítási állomány egységes gondozásával még hatékonyabb, még eredményesebb, és még szélesebb körű szolgáltatásokkal állunk ügyfeleink rendelkezésére. Azzal, hogy egyesítettük szakértelmünket és több évtizedes tapasztalatunkat, immár a lakossági és a vállalati területen is kiemelkedő minőségű biztosítási megoldásokat tudunk kínálni ügyfeleinknek.
A DAMArisk Biztosítási Alkusz Kft által kezelt társasház biztosítási portfólió piacvezető a hazai biztosítási szektorban.
Munkatársaink több tízéves tapasztalattal rendelkeznek a hazai biztosítási piacon. A folyamatos továbbképzések, oktatások és a Biztosítókkal történő termékfejlesztési konzultációk során első kézből értesülünk a piaci változásokról.
A vállalati ügyfelek számára széles körű biztosítási termékeket kínálunk, beleértve az autó-, lakás-, egészség- és vagyonbiztosításokat. Szakértőink segítenek megtalálni a legmegfelelőbb biztosítási csomagot, amely az Ön igényeihez és pénzügyi lehetőségeihez igazodik.
Cégünk kiemelt hangsúlyt fektet az Ügyfelek kárügyeinek támogatására. Ennek megfelelően 2009 óta partnerünk a Kármegoldó Kft - akikkel együttműködve magyarországon egyedülálló kárrendezési lehetőségeket biztosítunk Ügyfeleink számára a kárrendezésben.
Felismertük, hogy biztosítási alkuszként a szolgáltatási színvonalunk növelése céljából egyedülálló megoldásokat kell alkalmaznunk Ügyfelelink elégedettsége érdekében. A biztosítás kötésen túl a kárrendezésben is Ügyfeleink mellett állunk a nehezebb időkben.
Tisztelt Ügyfeleink!
Tájékoztatjuk Önöket, hogy a DAMArisk Biztosítási Alkusz Korlátolt Felelősségű Társaság (székhelye: 1071 Budapest, Damjanich utca 51. III. em. 27., cégjegyzék száma: 01-09-874719, adószáma 13816001-2-42, mint állományt átvevő alkusz (a továbbiakban: Átvevő Alkusz) a biztosítási tevékenységről szóló 2014. évi LXXXVIII. tv. (a továbbiakban: Bit.) 406/A. §-a alapján 2024. szeptember 1. napjával (Átruházás Napja) állomány-átruházás alapján megszerezte a
– Dárius Kincse 2001. Kft. (székhelye: 1149 Budapest, Egressy út 2. Fsz. 2. ajtó, cégjegyzék száma: 01 09 697501, adószáma 12666391-2-42,) mint állományt átruházó alkusz, valamint a
– Monday Insurance Brokers Kft. (székhelye: 1037 Budapest, Angyalfű köz 4., cégjegyzék száma: 01 09 916872, adószáma 11939845-2-41) mint állományt átruházó alkusz
(az állományt átruházó alkuszok együtt: Átruházó Alkuszok) Átruházás Napján létező biztosításközvetítésre irányuló megbízási szerződései teljes állományát.
A Bit. 406/A. § (4) bekezdés alapján az állomány átruházásához nem szükséges az átruházással érintett megbízási szerződések szerinti ügyfelek (megbízók) hozzájárulása. Az Átvevő Alkusz az állományátruházással érintett személyes adatokat a www.damarisk.hu weboldalon megismerhető adatkezelési tájékoztatója, a Bit. és egyéb vonatkozó jogszabályok rendelkezései szerint kezeli.
Amennyiben az Átruházó Alkuszok bármelyikének megbízója (ügyfele) nem szeretne az Átvevő Alkusz megbízója (ügyfele) maradni, jogosult az átruházott alkuszi megbízási szerződést a részükre megküldött külön tájékoztatás kézhezvételének napjától számított harminc napon belül az Átvevő Alkuszhoz intézett írásbeli nyilatkozattal, harmincnapos határidővel felmondani (levelezési cím: 1071 Budapest, Damjanich utca 51. III. em. 27., faxszám: +361/700-1907, személyes elérhetőség: 1071 Budapest, Damjanich utca 51. III. em. 27.).
Tájékoztatjuk továbbá a megbízókat, hogy a fentiek szerinti felmondási jog nem illeti meg azt a megbízót, akinek megbízási szerződése olyan szerződési feltételt tartalmaz, amely szerint a megbízó a szerződésátruházáshoz előzetesen, korlátozás nélkül hozzájárult, illetve a megbízó nem tartotta fenn jogát a hozzájáruló nyilatkozat visszavonására.
Ha az állomány-átruházással kapcsolatban, szerződéseinek kezelésével kapcsolatban bármelyen kérdésük merülne fel, kérjük jelezzék azt az alábbi elérhetőségeken:
E-mail: [email protected]
Telefon: +361/950-1267
Postacím: 1071 Budapest, Damjanich utca 51. III. em. 27.
Tisztelettel:
DAMArisk Biztosítási Alkusz Korlátolt Felelősségű Társaság
Átvevő Alkusz